10 december, 2009

Lucka 10

I Monstergaffelns tankar:
Mwahaha! De skulle bara veta vad jag kan se i deras huvuden. Nog är det allt bra med pengar, när man kan få en så cool pryl som jag har fått - Greedy Mindmaster 2000. Den där Muppflupp och hans konstiga vän Odd ska inte få stoppa min chans att få alla de hundratals julklappar jag ska få! De är så sliskiga och dumsnälla med sina små blipoband och snällhetsfasoner. Och 'Ge mig en pepparpelikan till', vad är det för tramslåt? Det ska vara untz i musik, annars kan det kvitta! Nej, ingen kuljul i år inte... Det ska jag se till.
.
Från en gata i Flufflandias lilla stad kunde man genom ett fönster se in i ett svartmålat hus, där ett vitt, gurgligt vitlöksmonster satt och skrattade för sig själv i en hög av oanvända leksaker. I en annan del av staden satt Muppflupp och tröstade Odd, som fortfarande var tagen av den drömm som Monstergaffeln planterat i hennes huvud. Och ingen av dem visste att jo, det som Muppflupp befarat var sanning. Monstergaffeln hade nu en Greedy Mindmaster 2000 och det fanns inget som skulle kunna stoppa honom i hans försök till en ful jul. Eller fanns det..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar